середу, 17 лютого 2016 р.

Організація навчальної діяльності та захист творчих методик при проведенні інваріантної складової.(виступ на засіданні педагогічної ради)
Розвиток пізнавальних компетенцій учнів за допомогою навчання як дослідження.
Розвиток пізнавальних компетенцій на заняттях з фізики:
1.     Основною метою академічного аспекту освіти є підведення дитини до тієї точки, від якої вона почне навчатися самостійно.
2.     Ставити учнів у ситуації, які вимагають виявлення та пояснення розбіжностей між спостережуваними фактами й наявними знаннями.
3.     Знає не той, хто переказує, а той, хто застосовує на практиці.
Система організації дослідницької діяльності.
Запропонована методика здійснює організацію дослідницької діяльності учнів на уроках фізики через:
-         систему уроків вивчення нового матеріалу;
-         систему уроків розв’язування задач, що являє собою міні-дослідження;
-         систему уроків лабораторних робіт, перетворених на уроки-дослідження;
-         система позакласних заходів з експериментального моделювання;
-         систему організації групового проекту;
-         систему діагностики рівня сформованості дослідницьких знань, умінь і навичок.
Етапи навчального дослідження:
- визначення проблеми;
- формулювання дослідницьких завдань;
- висування гіпотез;
- визначення методів дослідження;
- аналіз отриманих результатів;
- оформлення висновків та кінцевих результатів.
Рекомендації.
1.     Компетентнісно-орієнтований підхід стосується особистості учня й може бути реалізованим і перевіреним тільки в процесі виконання ним певного комплексу дій.
2.     У процесі формування пізнавальних навичок учнів поєднуються традиційні та інноваційні принципи навчання
3.     Для ефективного використання дослідницької технології вчителю потрібно визначити теми програмового матеріалу, вивчення яких за допомогою дослідницької технології дає найбільшу пізнавальну й освітню діяльність.
4.     Велике значення має розробка системи питань і алгоритмів, що стимулюють учнів до участі в навчальних дослідженнях.

5.     Кожен учень має певний дослідницький потенціал. Навчально-дослідницька робота допоможе йому наблизитися до розуміння наукової картини світу.

Немає коментарів:

Дописати коментар